لطفا در مورد این دو روایت که می گوید حتی در زمان تقیه هم مسح بر خفین جایز نیست توضیح دهید :
ابْنُ أَبِی عُمَیْرٍ ، عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ ، عَنْ أَبِی عُمَرَ الْأَعْجَمِیِّ ، قَالَ: قَالَ لِی أَبُو عَبْدِ الله عَلَیْهِ السَّلاَمُ: «یَا أَبَا عُمَرَ، إِنَّ تِسْعَةَ أَعْشَارِ الدِّینِ فِی التَّقِیَّةِ ، وَ لَا دِینَ لِمَنْ لا تقیة لَهُ ، وَ التَّقِیَّةُ فِی کُلِّ شَیْءٍ إِلَّا فِی النَّبِیذِ وَ الْمَسْحِ عَلَى الْخُفَّیْنِ »
وسائل الشیعه ج ۱۶ ص ۲۱۵
وَ عَنْ عَلِیٍّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ حَرِیزٍ عَنْ زُرَارَة قَالَ: قُلْتُ لَهُ فِی مَسْحِ اَلْخُفَّیْنِ تَقِیَّةٌ فَقَالَ ثَلاَثَةٌ لاَ أَتَّقِی فِیهِنَّ أَحَداً شُرْبُ اَلْمُسْکِرِ وَ مَسْحُ اَلْخُفَّیْنِ وَ مُتْعَةُ اَلْحَجِّ قَالَ زُرَارَةُ، وَ لَمْ یَقُلْ اَلْوَاجِبُ عَلَیْکُمْ أَنْ لاَ تَتَّقُوا فِیهِنَّ أَحَداً.
وسائل الشیعه ج ۱۶ ص ۲۱۶
پاسخ :
اولا روایت اول بخاطر وجود شخص مهمل ومجهولی به نام ابی عمر الاعجمی ضعیف می باشد دوما خود جناب زراره در روایت دوم که راوی روایت است و در محضر حضرت هست به صراحت بیان می کند که قصد حضرت عدم لزوم تقیه برای خودشان است نه برای شیعیان ، در برهه ای شخصیت امام صادق علیه السلام که محل رجوع فرق مختلف اسلامی شده بود دیگر لزومی در تقیه کردن در عدم مسح بر خفین نمی دیدند و جالب اینجاست که همانطور که بسیاری از فقهاء گفته اند منظور امام صادق از عدم لزوم تقیه هم در باب مسح بر خفین برای شخص خودشان در ان برهه بوده نه به عنوان الزامی بر شیعیان .